2009/01/10

I want you to lead me. (In Flames - Come Clarity)

Andres Friden寫給女兒Clarity的歌..
當你度過30歲的那一瞬間,你的感受是什麼?
你可曾得到了事業、名聲、金錢。

但是卻開始想著自己是有什麼東西可以留下來的?
這就是我最近一點很大的改變。
Leave Nothing.
找到自己的那份天命,那就是自己在體驗這個世界最主要的重心。

I want you to lead me.
給我所有的朋友。


Rushing through 30, getting older every day
飛快的度過30 歲, 一天天的變老,
By two, drawing pictures of innocent times
兩歲的妳, 畫著眼前的童真年代,
Can you add.. color.. inside these lines?
妳能否替我的生活, 加上色彩?

*(副歌)
I want you to lead me
我希望妳能引領我,
Take me somewhere
走出去,
Don’t want to live in a dream one more day
我不想再多一天生活在夢裏.

I want you to lead me
我希望妳能引領我,
Take me somewhere
走出去,
Don’t want to live in a dream one more day
我不想再多一天生活在夢裏.

Sure, if we change our perspective
如果, 我們改變自己的觀點,
I'm certain, I would change today
(我今天就會改,)
I'm certain, it will change our ways
(我確定這也會改變我們的行為,)
Will things fall into place?
世事是否會變好?

*(副歌) x 4
I want you to lead me
我希望妳能引領我,
Take me somewhere
走出去,
Don’t want to live in a dream one more day
我不想再多一天生活在夢裏.

Take me somewhere
帶我走出去,
Don’t want to live in a dream one more day
我不想再多一天生活在夢裏.

Take me somewhere
帶我走出去,
Don’t want to live in a dream one more day
我不想再多一天待在夢裏.

沒有留言: