2010/06/25

Nothing Else Matter.



Metallica 是Trash Metal 四巨頭之一,
但它的專輯內偶爾會跑出一首抒情歌曲
Nothing else matter.
是很久很久以前我國中的歌,印象是在那片全黑的Black album裡...
這種鐵漢柔情的風格後來延伸變成抒情搖滾與藍調搖滾
在快歌之後突然來的慢歌十分醉人~
這首歌也被很多人Cover過~ David Garrett、Apocalyptica

在這種時候我不知道該相信什麼才好,
也希望她不管怎麼選擇,能夠追尋她自己心裡的聲音,
不過......Nothing else matter,
知道自己有努力過就好,相信自己,其他的就不重要了,
還是要往前走~

以下中英歌詞對照來自安德森之夢
So close, no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don't just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

*never cared for what they do
never cared for what they know
But I know

So close, no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters(*)

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don't just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us, something new
Open mind for a different view
And nothing else matters(*)

So close, no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
No, nothing else matters

如此靠近,不管有多遠
不可能比心更遙遠
永遠相信我們自己
一切都無關緊要

從來不曾如此敞開胸懷
人生屬於我們,我們過著自己的生活
這些話我不會說出口
一切都無關緊要

我信任我尋覓到的你
對我倆而言,每天都是新的開始
敞開心門,接收不同的視野
一切都無關緊要

絕不在乎別人做了什麼
絕不在乎別人知道什麼
但我明白

如此靠近,不管有多遠
不可能比心更遙遠
永遠相信我們自己
一切都無關緊要

從來不曾如此敞開胸懷
人生屬於我們,我們過著自己的生活
這些話我不會說出口
一切都無關緊要

我信任我尋覓到的你
對我倆而言,每天都是新的開始
敞開心門,接收不同的視野
一切都無關緊要

如此靠近,不管有多遠
不可能比心更遙遠
永遠相信我們自己
一切都無關緊要

沒有留言: