2011/12/23

Within Temptation - Fire and Ice (中文翻譯)

因為blogger的auto save,
導致先前打的一半文被新存檔存入而沒了
人不能半途而廢,重打一篇唄~



WT的莎媽,
應該是跨界跨最兇的Metal女主唱
從電音 DJ AVB、一直到自己的演唱會用上不插電的交響樂團
而且我還能在一些流行樂的唱片行找到他們的專輯 (笑)

這張The unforgiving專輯比起之前的CD有故事性了多
而也出了相關的漫畫,慢慢的配合mv來宣傳
如果你也聽哥德,但又不屬於乒乒乓乓的重金屬患者
我覺得不該錯過這女聲
我曾在用Denom音響的朋友家中聽過WT的專輯,
那通透感會把整個人都打穿

廢話說太多了
還是來練英文吧~

Every word you're saying is a lie
Run away my dear
But every sign will say your heart is dead

你說這一切都是謊言
親愛的你 逃離這裡
但每個訊息都說你早已無心

Bury all the memories
Cover them with dirt
Where's the love we once had
Our destiny's unsure
Why can't you see what we had
Let the fire burn the ice
Where's the love we once had
Is it all a lie?

埋葬所有的記憶
用泥土覆蓋它們
看看那我們曾經有過的愛呢?
我倆的命運如此的不確定
你能看看之前我們有過的愛嗎?
那份愛火曾讓冰也燃燒起來
我們曾有的愛,到底在哪裡
難道一切都是你說的謊言嗎?

And I still wonder
Why heaven has died
The skies are all falling
I'm breathing but why?
In silence I hold on
To you and I
Closer to insanity
Buries me alive
Where's the life we once had
It cannot be denied
Why can't you see what we had?
Let the fire burn the ice
Where's the love we once had
Is it all a lie?

我仍不明白,
為什麼當天堂都毀滅
天空都掉落下
為什麼,我仍還活著呼吸
我只擁有這一片的沉寂
給你和我回憶過去的美好

我早已精神錯亂,
像被活埋一樣的痛苦,
我們曾有過的生活呢?
那是不容被否定的
為何不能相信那我們曾有過的愛?
這一切都難道是謊言嗎?

And I still wonder
Why heaven has died
The skies are all falling
I'm breathing but why?
In silence I hold on
To you and I

我仍不明白,
為什麼當天堂都毀滅
天空都掉落下
為什麼,我仍還活著呼吸
我只擁有這一片的沉寂
給你和我回憶過去的美好

You run away
You hide away
To the other side of the universe

你逃逃躲躲
甚至去了宇宙的另一邊

Where you're safe from all that hunts you down
還有什麼地方是完全安全的,不會被找到

But the world has gone
Where you belong
And it feels to late so you're moving on
Can you find your way back home?

這世界已經結束了,
你最後的感覺是無所適從的漂移
你能找到那回家的路嗎?

And I still wonder
Why heaven has died
The skies are all falling
I'm breathing but why?
In silence I hold on
To you and I

我仍不明白,
為什麼當天堂都毀滅
天空都掉落下
為什麼,我仍還活著呼吸
我只擁有這一片的沉寂
給你和我回憶過去的美好

Every word you're saying is a lie.
回憶著你所說的一切謊言。

沒有留言: